입소문 마케팅이 실패하는 가장 큰 이유는?
진실이 아니다 70.7%
- #1 - Being inauthentic 70.7%
- #2 - Not creating two-way dialogue 51.2%
- #3 - Lieing about identity i.e. fake blogging 51.2%
- #4 - Not measuring what happens 46.3%
- #5 - Not having a strategy 43.9%
- #6 - No links to achieving business objectives 26.8%
- #7 - Not changing company practice as a result of it 22.0%
- #8 - Losing the brand message 14.6%
- #9 - Not taking enough risk 9.8%
- #10 - Not spending enough on it 9.8%
- #11 - Not building it over time 7.3%
~ The 11 Deadly Sins of Ill Advised Word of Mouth Marketers
하나만 생각하자.
진심을 담아 진실을 이야기 하는지.
Labels: advertising, study, 바이럴, 입소문
2 Comments:
나루터님,^^
금요일엔 잘 들어가셨어요?
어제부터 이 블로그 무한정 켜놓고 음악 감상하고 있답니다. ㅎㅎ
음악 참 좋네요.
@KIMBABO - 2008/07/29 08:06
네 잘 들어갔습니다.
위젯을 하나 달아야 할텐데 효리 위젯으로~~
Post a Comment
<< Home